Why the hell are you an atheist?
Post Reply
 
Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
08-05-2017, 11:48 AM
RE: Why the hell are you an atheist?
(08-05-2017 11:40 AM)Fatbaldhobbit Wrote:  Sounds like something to be livestreamed or podcast...

As we are escorted by security out of the building... Laughat

“I am quite sure now that often, very often, in matters concerning religion and politics a man’s reasoning powers are not above the monkey’s.”~Mark Twain
“Ocean: A body of water occupying about two-thirds of a world made for man - who has no gills.”~ Ambrose Bierce
Find all posts by this user
Like Post Quote this message in a reply
[+] 1 user Likes Full Circle's post
08-05-2017, 01:58 PM
RE: Why the hell are you an atheist?
(07-05-2017 07:59 AM)houseofcantor Wrote:  God wills it, pleb. Who are you to question the will of god?

I was raised in a variant of the Calvinist tradition. This is exactly the mindset they have. Nothing you can do has any effect on your "salvation" because in the end the choice was never yours to begin with. So people of other religions and non religious are that way because "god" wills it to be so. Who are they to argue with that (one of the reasons you never see them debate anyone lol).

This mindset is derived from the bible, it's kinda clear on this (well about as clear as it is on any claim it makes, which is to say not at all clear since it contradicts itself left and right). It's just as valid as any other christian position (which isn't saying much).

DLJ Wrote:And, yes, the principle of freedom of expression works both ways... if someone starts shit, better shit is the best counter-argument.
Big Grin
Find all posts by this user
Like Post Quote this message in a reply
[+] 2 users Like JesseB's post
08-05-2017, 02:00 PM
RE: Why the hell are you an atheist?
I wanna go to a TTA meetup! Please!!! I'll go wherever k Just give me enough time to come up with the money

DLJ Wrote:And, yes, the principle of freedom of expression works both ways... if someone starts shit, better shit is the best counter-argument.
Big Grin
Find all posts by this user
Like Post Quote this message in a reply
09-05-2017, 12:30 AM
RE: Why the hell are you an atheist?
Me too, I wanna go! Gonna be hard from here tho'...

We'll love you just the way you are
If you're perfect -- Alanis Morissette
(06-02-2014 03:47 PM)Momsurroundedbyboys Wrote:  And I'm giving myself a conclusion again from all the facepalming.
Find all posts by this user
Like Post Quote this message in a reply
[+] 1 user Likes morondog's post
09-05-2017, 12:31 AM
RE: Why the hell are you an atheist?
(09-05-2017 12:30 AM)morondog Wrote:  Me too, I wanna go! Gonna be hard from here tho'...

I help you, you help me, I got a truck with a HUGE gas tank Wink

DLJ Wrote:And, yes, the principle of freedom of expression works both ways... if someone starts shit, better shit is the best counter-argument.
Big Grin
Find all posts by this user
Like Post Quote this message in a reply
09-05-2017, 12:48 AM
RE: Why the hell are you an atheist?
(09-05-2017 12:31 AM)JesseB Wrote:  
(09-05-2017 12:30 AM)morondog Wrote:  Me too, I wanna go! Gonna be hard from here tho'...

I help you, you help me, I got a truck with a HUGE gas tank Wink

I've gotta take a swim first Weeping

We'll love you just the way you are
If you're perfect -- Alanis Morissette
(06-02-2014 03:47 PM)Momsurroundedbyboys Wrote:  And I'm giving myself a conclusion again from all the facepalming.
Find all posts by this user
Like Post Quote this message in a reply
[+] 2 users Like morondog's post
09-05-2017, 01:27 AM
RE: Why the hell are you an atheist?
(09-05-2017 12:48 AM)morondog Wrote:  
(09-05-2017 12:31 AM)JesseB Wrote:  I help you, you help me, I got a truck with a HUGE gas tank Wink

I've gotta take a swim first Weeping

I recommend a plane, how much is a ticket to the states? once you get here no taxi k I'll cart you around (I'm sure others would make the same offer)

DLJ Wrote:And, yes, the principle of freedom of expression works both ways... if someone starts shit, better shit is the best counter-argument.
Big Grin
Find all posts by this user
Like Post Quote this message in a reply
09-05-2017, 03:08 AM
RE: Why the hell are you an atheist?
(06-05-2017 07:56 PM)Zombocalypse Wrote:  it's not that hard to be a devoted Christian. The two great commandments of Christianity is to love God and love your neighbors. It's not that hard, people. Seriously.

It's "not hard" to do a lot of things, but that doesnt mean its correct to do it. It's very very easier to become reliant on drink or become very overweight, so easy in fact, I've slipped into the latter category many times, but I know it's bad for me and shape up.

For religion, I would actually love there to be a god, because as you've said, life would be so EASY. But it would also take away everything I like about being an atheist, searching for answers/discovering new things and actually learning new things on a daily basis. If the answer to everything is "god did it" why would we bother doing anything?

Having problems with your computer? Visit the Free Tech Support thread for help!
Find all posts by this user
Like Post Quote this message in a reply
09-05-2017, 06:05 PM
RE: Why the hell are you an atheist?
(06-05-2017 07:56 PM)Zombocalypse Wrote:  Why the hell are you an atheist?



For one, it's not that hard to be a devoted Christian. The two great commandments of Christianity is to love God and love your neighbors. It's not that hard, people. Seriously.

Number two, I'm honestly very curious as to what led you to atheism. I'm a beginner in this sort of thing and although I still am a Christian, I'm still researching the truth. I am on the side of truth. If Jesus and God are debunked, I will surely move to atheism myself.

Thanks.

GoD? what is that? its a focal point that symbolizes a set of emotions and actions. Here you are talking about love and respect. I get that.

I pursue truth, justice, and liberty for all peoples. We should treat our neighbors like ourselves because all we have is is each other.

I was lead to atheism because the traits you assign your god do not match observations. Your descriptions of god lead me to atheism.

Your god would never say "forget commonsense and use blind faith."
Find all posts by this user
Like Post Quote this message in a reply
[+] 1 user Likes AB517's post
09-05-2017, 06:06 PM
RE: Why the hell are you an atheist?
double post
Find all posts by this user
Like Post Quote this message in a reply
Post Reply
Forum Jump: